Kendimi bildim bileli puzzle yaparım ben. Almanya'da doğmuş olmam daha çok küçük yaşlardan itibaren zengin bir yap boz koleksiyonumun olmasına imkan sağladı bana. Her ne kadar ben beş yaşında iken annem ve babam Türkiye'ye kesin dönüş yapmış olsalar da yine de uzun yıllar orada yaşayan yakınlarım bana getirdikleri oyuncak ve materyaller ile beni ve ruhumu zenginleştirdiler.


Genç kızlık dönemimde ördüğüm bileklikler, işlediğim kanaviçe tablolar, annem ile beraber yaptığımız kurdele ve boncuk işleri de yine aynı güdüden beslenen ve emek olup ortaya çıkan eserlerdi.

Bir kaç senedir matematik derslerimde zaman içinde ürettiğim bir çok ders materyalini kullanır olduğumu fark ettim. Farkında olmadan hobim mesleğimin bir parçası olmaya başladı. "Mesleğini hobileri arasından seçenler hiç işe gitmezler" diye bir laf vardır. Bende de bu durum gitgide şekil almaya başladı. İlerde fırsatını bulduğum ilk anda eğitim materyali geliştirme konusunda bir alana yönelmeyi planlıyorum. Evet sınıfın içinde olmak, öğrencilerle paylaşmak, onlarla keşfetmek ve öğrenmek mükemmel bir his ancak diğer taraftan onların zevk alacağı, keyifle kullanacakları materyalleri üretmek bence daha da çoğalmak ve evrenselleşmek demek.
![]() |
kurdele işi |
![]() |
yemeni üzerine boncuk işi |

Bir kaç senedir matematik derslerimde zaman içinde ürettiğim bir çok ders materyalini kullanır olduğumu fark ettim. Farkında olmadan hobim mesleğimin bir parçası olmaya başladı. "Mesleğini hobileri arasından seçenler hiç işe gitmezler" diye bir laf vardır. Bende de bu durum gitgide şekil almaya başladı. İlerde fırsatını bulduğum ilk anda eğitim materyali geliştirme konusunda bir alana yönelmeyi planlıyorum. Evet sınıfın içinde olmak, öğrencilerle paylaşmak, onlarla keşfetmek ve öğrenmek mükemmel bir his ancak diğer taraftan onların zevk alacağı, keyifle kullanacakları materyalleri üretmek bence daha da çoğalmak ve evrenselleşmek demek.
5 çeyrek floppy disket |
Günümüz teknolojisi artık eğitimi çok farklı kanallardan almaya imkan sağlıyor. Dağarcığımıza her gün yeni kavramlar ekleniyor. Üniversite mezuniyetimde "5 çeyrek" disket ile ödev teslim ettiğimi, sonraki yıllarda her türlü bilgiyi disketlerde sakladığımı, ilk USB belleği sevgili Nilser hocamda gördüğümde şok geçirdiğimi çok iyi hatırlıyorum. MSDOS'un siyah beyaz ekranından Windows'a geçmek, ICQ kanallarında sohbet etmek günümüz Facebook sayfasında dolaşmaya benzer. Tüm bu gelişmelere ayak uydurmaya çalışırken sınıflarda öğretmenin ve öğrenmenin rolü de elbette farklılaştı. Bu konuda eğitimciye çok fazla sorumluluk düşüyor. Dijital ortamda her şeyi çok çabuk almaya, kazanmaya hatta tüketmeye meyil eden kişilikleri dizginlemek, yoldan çıkarmadan ve özünden uzaklaştırmadan ilerlemelerine fırsat vermek gerekiyor.


Nihayetinde Temmuz 2015 tarihinde FAYDALI MODEL BELGESİ almaya hak kazandım.
Önümdeki 10 yıl boyunca bu materyalin her türlü hakkı bana ait. En yakın zamanda beni anlayan, bana ve bu kaynağın değerine inanan bir üretici ile MATEMİNO'yu üretmek hayalindeyim. Başlangıç seviyesi olarak ise küçük yaş grubunu, özellikle ilkokul öğrencilerine yönelik “Dört İşlem Becerisini
Geliştirmek ve Alıştırmalarla Pekiştirmek” adına üretmeyi hedefliyorum. Çocuklar, soyut işlemleri kavramakta güçlük çekerler. Bu nedenle fen ve matematik gibi derslerde somut materyallerin kullanımı son derece önemlidir.
Yaz döneminde çarpma işlemi hakkında bir hikaye yazdım. Bir yayın evi ile görüşüyorum. Yakın gelecekte kitabım, oyunum ve belki de bir posterden oluşan bir "kit" ile raflarda yerimi alacağım. Dijital çağda, teknolojinin kucağında yine de çocukların yaparak, yaşayarak ve birebir paylaşarak öğrendiklerine inanıyorum.
Unutmayalım ki; öğrenme en güzel oyunla olur. Oyun, öğrenmeyi destekler ve kalıcı hale getirir. Bizlere düşen görev, bu ve benzeri materyaller ile çocukların matematik ve diğer konuları oyun oynayarak, modelleyerek öğrenmelerini sağlamaktır.
Çocuğa inanın ve güvenin. Ondan iyi şeyler beklerseniz, iyi şeyler görürsünüz...
Yaz döneminde çarpma işlemi hakkında bir hikaye yazdım. Bir yayın evi ile görüşüyorum. Yakın gelecekte kitabım, oyunum ve belki de bir posterden oluşan bir "kit" ile raflarda yerimi alacağım. Dijital çağda, teknolojinin kucağında yine de çocukların yaparak, yaşayarak ve birebir paylaşarak öğrendiklerine inanıyorum.
Unutmayalım ki; öğrenme en güzel oyunla olur. Oyun, öğrenmeyi destekler ve kalıcı hale getirir. Bizlere düşen görev, bu ve benzeri materyaller ile çocukların matematik ve diğer konuları oyun oynayarak, modelleyerek öğrenmelerini sağlamaktır.
Çocuğa inanın ve güvenin. Ondan iyi şeyler beklerseniz, iyi şeyler görürsünüz...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder